outdoorlinjen på efterskole
elever ved bål på efterskole

Det sociale og fællesskabet

Niveaudeling og små klasser – Lektiehjælp og eksamensforberedelse. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor. Donec id elit non mi porta gravida at eget metus. Nulla vitae elit libero, a pharetra augue.

Det sociale og fællesskabet

Faglighed

Niveaudeling og små klasser – Lektiehjælp og eksamensforberedelse. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor. Donec id elit non mi porta gravida at eget metus. Nulla vitae elit libero, a pharetra augue.

Hør Lærerne fortælle omkring fagligheden

Brobygning mod ungdomsuddannelser

Konkrete eksempler på samarbejder. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor. Donec id elit non mi porta gravida at eget metus. Nulla vitae elit libero, a pharetra augue.

Hør hvordan vi samarbejder med ungdomsuddannelserne

Fordomme om at gå på efterskole i 9. klasse

Fordom: “9. klasse på efterskole er for fagligt krævende – der er ikke tid til at nyde efterskolelivet.”

Fakta: “Vores elever oplever en god balance mellem det faglige og det sociale. Vi har bl.a. lektiehjælp med lærere næsten 24/7 og en struktureret hverdag, der giver plads til begge dele.”

Fordom: “Mit barn er for umodent til efterskole i 9. klasse.”

Fakta: “Vi ser, at vores 9. klasse-elever udvikler stor selvstændighed og ansvarlighed i løbet af året. Mange forældre siger bagefter, at de er overraskede over, hvor meget deres barn voksede med opgaven.”

Fordom: “9. klasse på efterskole er for fagligt krævende – der er ikke tid til at nyde efterskolelivet.”

Fakta: “Vores elever oplever en god balance mellem det faglige og det sociale. Vi har bl.a. lektiehjælp med lærere næsten 24/7 og en struktureret hverdag, der giver plads til begge dele.”